AI devine atuul principal pentru tablete, dar și motiv pentru scumpiri viitoare, piața crește

Posted by
Share Button

Livrările de tablete la nivel global au crescut cu 20,4% în al treilea trimestru, la 39,6 milioane de unități, conform datelor preliminare de la International Data Corporation (IDC).

Avansul este semnificativ comparativ cu anul trecut, când piața a avut o performanță slabă, însă optimismul în rândul furnizorilor crește, ceea ce este un aspect pozitiv pentru industrie. În ultimele trimestre, mai multe modele de dispozitive au fost reînnoite, iar stocurile canalelor de distribuție au fost completate în anticiparea evenimentelor promoționale majore și a sezonului sărbătorilor.

Potrivit IDC, inteligența artificială (AI) începe să fie tot mai integrată în piața tabletelor, dar, în afară de marketingul Windows cu Surface și Copilot+, integrarea celorlalte modele de AI se află încă în etape incipiente. Cu toate acestea, aceste inovații aduc un val de optimism necesar pe piața tabletelor, trezind interesul consumatorilor și cu potențial de a ridica prețurile medii de vânzare.

„Există mai multe oportunități atractive pentru furnizori de a-și spori prezența pe piața tabletelor – colaborarea cu instituțiile de învățământ, divertisment și jocuri, conectivitate între dispozitive, integrări în domeniul sănătății și multe altele. Adoptarea funcțiilor bazate pe inteligență artificială pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului va facilita creșterea în aceste domenii. Inovațiile recente în domeniul inteligenței artificiale au început să atragă consumatorii dispuși să plătească un preț premium”, a declarat Anuroopa Nataraj, analist principal de cercetare la IDC. „Pe măsură ce funcțiile și aplicațiile AI cresc, tot mai mulți consumatori vor prioritiza aceste capacități avansate în următoarea lor achiziție.”

Compania cu cele mai mari livrări rămâne Apple, cu 12,6 milioane de unități, cu o creștere modestă de 1,4% față de același trimestru al anului trecut. Sezonul de întoarcere la școală a contribuit la creșterea vânzărilor pentru modelul nou lansat iPad Air. Noul iPad Pro a avut rezultate sub așteptări, deoarece prețurile sale sunt prea mari și neatractive pe piețele emergente, notează IDC.

Samsung a avut un trimestru 3 excelent, cu 7,1 milioane de livrări și o creștere de la an la an de 18,3%, potrivit sursei citate. Samsung a lansat mai multe tablete premium în cursul trimestrului, Galaxy Tab S10 Ultra și Galaxy Tab S10+ cu funcții AI. În trimestrul al treilea, modelele Galaxy A9 low-end au condus vânzările în majoritatea regiunilor. Implementările comerciale au jucat, de asemenea, un rol cheie în creșterea livrărilor pentru Samsung.

Amazon.com a revenit în Top 5 și și-a asigurat poziția a treia în, cu 4,6 milioane de unități și o creștere anuală de 111,3%. Cota lor de piață a crescut, de asemenea, cu 6 puncte procentuale. Compania și-a actualizat modelul Fire HD 8 cu noi instrumente AI până la sfârșitul trimestrului. Vânzările din trimestrul 3 au provenit în principal din ofertele Prime Day. Furnizorul a avut două Prime Days în acest an și a oferit reduceri la majoritatea modelelor sale.

Huawei a rămas pe poziția a patra în acest trimestru și a înregistrat o creștere solidă de 44,1% de la an la an și livrări de 3,2 milioane de unități. Huawei a lansat mai multe produse noi atât pe piața de consum, cât și pe cea comercială, ceea ce a contribuit la stimularea creșterii livrărilor în trimestrul al treilea. Printre aceste noi modele, MatePad SE 11 a avut o contribuție notabilă la creștere datorită prețului său competitiv.

Lenovo a coborât pe poziția a cincea în acest trimestru. Totuși, vânzările companiei au crescut cu 14,7%, la 3 milioane de unități. Datorită unei baze comparabile mai mici în T3 din 2023, majoritatea regiunilor au înregistrat o creștere în trimestru. De asemenea, s-au înregistrat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește performanța pe piața comercială, iar cele mai mari creșteri le-a înregistrat în China și Europa de Vest.

108
Share Button

Leave a Reply